• etkili
  • özgün
  • güncel
  • eğlenceli
  • ilhamveren
Yükleniyor

Etkili bir pazarlama sunumu nasıl olmalıdır?

Post Image

Pazarlama önerilerini üst düzey yöneticilere sunmak zor olabilir. Aslında, Forbes’a göre CEO’ların %69’u şirketlerinin pazarlama girişimlerine para harcadığını düşünüyor. Pazarlama genellikle yatırım getirisi belirlenmeden önce uzun vadeli bir stratejik bakış gerektirir. Örneğin, potansiyel müşterileri satışlara dönüştürmek istiyorsanız, öncelikle potansiyel müşteri üretimi gereklidir.

Ayrıca, pazarlamacılar genellikle ‘dijital olarak yetenekli’ olmayan yöneticilere sunum yapmaktadır. Bunun üzerine, son yıllarda CEO’lara rapor veren yöneticilerin sayısı iki katına çıktı, bu da onların zamanlarının, dikkatlerinin ve sabırlarının daha öncekinden daha az olduğu anlamına gelir.

Bu nedenlerle, c-suite’e sunum yapmak pazarlamacıların “kanatla” yapmamaları gereken bir şey değildir. Eğer bir sonraki pazarlama planınızın ve bütçesinin onaylanmasını ciddi olarak düşünüyorsanız ve işinizin en güçlü insanlarının desteğini kazanmasını istiyorsanız, bilgilendirici ancak etkileyici bir öneri sunmanız gerekecektir.

Peki, yöneticilerin ‘evet’ demelerini ve harika bir izlenim bırakmalarını sağlayan bir sunum nasıl yapabilirsiniz? İşte bu üç pratik adımı takip ederek:

İçeriğinizi Mükemmelleştirin İyi bir sunumun temeli titizlikle hazırlanmış, izleyici odaklı içeriktir. Pazarlama teklifiniz için içerik geliştirirken kendinizi yöneticilerin yerine koyun. Bu, onların ilgi alanlarını ele almayı ve sorularını tahmin etmeyi içerir.

Örneğin, CEO’lar ve yöneticiler genellikle şunları sorarlar:

  • Bu pazarlama stratejisi nasıl iş sonuçları elde etmeyi destekleyecek?
  • Başka bir strateji yerine neden bu pazarlama stratejisine yatırım yapmalıyız?
  • Bu diğer organizasyon parçalarını nasıl etkileyecek? Değişikliği nasıl yönetmeme yardımcı olacaksınız?
  • Bize bu ne mal olacak?
  • Bu karlı olacak mı?
  • Kanıtlanmış sonuçlarınız veya vaka çalışmalarınız var mı?
  • Başarının ölçüsü nedir? Anahtar performans göstergeleriniz nelerdir?
  • Daha düşük bir maliyetle benzer sonuçlar elde edilebilir mi?
  • Yatırım getirisini optimize etmek için ne kadar harcama yapılmalıdır?
  • Bize kaç ek nitelikli müşteri getirecek?
  • Marka görünürlüğümüzü artıracak mı?
  • Bu, istediğimiz kültürü nasıl pekiştirir?
  • Rakipler ne yapıyor?

Sağlam bir içerik temeli oluşturduktan sonra, bunu hayata geçiren bir hikaye anlatma uzmanından yardım almanız faydalı olabilir.

Cazip Tasarım Kullanın İçeriğinizi mükemmel hale getirdikten sonra, onu profesyonelce paketlemek isteyeceksiniz. Mesajınızı güçlendirmenin en etkili yollarından biri görseldir. Görseller ile mesajınızı daha da güçlendirebilirsiniz. Görseller iletişimin en eski ve güçlü biçimlerinden biridir – kendi dillerini konuşur ve izleyicilerle duygusal düzeyde bağ kurarlar. Bu kendi yaratıcılığınızın bir şansıdır. Mesajınızın özünü yakalayan görsellerin türünü düşünün. Bu görselleri slaytlarınızın kahramanı yapın ve metni basit bir başlıkla sınırlayın. PowerPoint konusunda pek yetenekli değilseniz endişelenmeyin. Talkpeople mesajınızı vurgulayan güzel ve markanıza uygun görselleri seçebilir veya oluşturabilirler. Her iki şekilde de cazip tasarım ve dikkatlice seçilmiş görseller, yöneticilerin önerinizi değerli bir şekilde görmelerine yardımcı olacaktır.

Benzersiz İletişim Tarzınızı Ortaya Koyun Elbette, güzel bir sunum hazırladığınızda harika hissedersiniz. Ancak işin sadece yarısı budur. Önerinizin gücü kendini satamaz. Onu özgüvenle sunmanız gerekecektir. Sunumunuzun başkalarına nasıl göründüğünü ve seslendiğini değerlendirmenin en iyi yolu prova yapmaktır. Mümkünse bir test izleyici önünde prati yapın. Canlı bir grupla prova yapma imkanınız yoksa kendinizi kaydedip geri oynatmayı deneyerek kusurlarınızı keşfedebilirsiniz. Aynı şekilde, bir aynanın önünde prova yapmak, kendi sesinizi duymanıza ve nasıl geldiğinizi görmek için size fırsat.

Önceki
Tanıtım Filmi Süreci
Sonraki
PowerPoint Sunum Tasarımı
Comments are closed.